marți, 19 martie 2013

Taietei de casa

Tare dificil mi se parea sa fac taietei de casa. Am incercat cu vreo doi ani in urma dar nu am lasat nici aluatul si nici foaia sa se odihneasca, pentru ca nu stiam ca trebuie pocedat asa, si au iesit niste aratari ca nist fasii de aluat moale si lipicios. Am gasit reteta asta cam acum o luna pe www.lauraadamache.ro si am incercat. Au iesit super!

- 100 gr faina
- 1 ou
- sare

Se pune faina pe masa de lucru, se face o adancitura in mijloc si se pune oul acolo (fara coaja, evident). Cu o furculita se bate oul si se amesteca usor cu faina pana la incorporarea completa a acesteia. Se framanta, cu mana, un aluat mediu ca si duritate. Se inveleste in folie alimentara si se lasa asa 30 de minute. Dupa acest timp se ia aluatul si se intinde o foaie cat se poate de subtire, pe masa pudrata cu faina (nu exagerati cu faina). Se lasa aluatul intins 30-45 de minute (fara sa-l acoperiti). Dupa 30 de minute se face sul si se taie mai subtire sau mai gros in functie de cum doriti taieteii. Teoretic se pot folosi dar eu ii mai las la uscat 1 ora, minim, imi place cand ii pun in supa sa pot sa-i rup in mana :)

* din cantitatile de mai sus "ies" taitei suficienti cat pentru o oala de cca 4 litri de supa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu