duminică, 17 martie 2013

Chiftelute coapte

Poate suna ciudat chiftelute "coapte" dar sunt o alternativa sanatoasa a celor prajite. Am incercat in ultimul timp tot felul de alternative la prajeli in primul rand din considerente de sanatate pentru intreaga mea familie si in al doilea rand pentru a scapa de mirosul de prajala din par/haine/casa ... si asa am incercat chiftelele coapte in cuptor. Practic se fac exact ca cele prajite, ca si amestec, si se coc in tava tapeta cu hartie de copt. Totusi, iata si reteta pe care o fac eu:

- 500 gr carne tocata (amestec vita cu porc sau piept de curcan)
- 2 oua
- ceapa dupa gust si preferinte
- sare, piper
- optional usturoi pisat
- pesmet

Se amesteca carnea cu ceapa tocata (eu o toc in robot), ouale, sarea, piperul si usturoiul. Eu le amestec cu mana pentru a fi sigura ca sunt toate omogenizate bine. Se pregateste o tava cu hartie de copt si un castron cu apa pentru a umezi permanent mainile cand lucram cu, carnea. Asadar, se formeaza chiftele (usor aplatizate), se tavalesc prin pesmet si se aseaza in tava. Tava se introduce in cuptorul incins. Se intorc pe partea cealalta cand sunt rumenite pe partea inferioara si se coc pana sunt gata. Noi le servim de regula marinate, iar sosul il fac asa: calesc ceapa si ardei, adaug o conserva de rosii cuburi, condimente (sare, piper, oregano, busuioc) si putina apa, in functie de cate chiftele am. Las la fiert cca 15 minute, sting focul si rastorn chiftelele in oala cu sos.
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu