vineri, 15 martie 2013

Placinta cu pui

Ar trebui sa fie primavara conform calendarului, dar iata ca este mai frig decat a fost in lunile de iarna. Am gatit aceasta placinta acum cateva zile, pentru masa de seara, mi se pare ca se potriveste mai degraba cu iarna si frigul decat cu vara. Dar trebuie sa va previn, este cam "grea" pentru seara, cel putin pentru gustul meu. Si cand spun grea ma refer la faptul ca este satioasa si noi nu prea suntem obisnuiti sa mancam asa seara. In orice caz, este un fel delicios, pe mine m-a surprins placut cu un gust si o combinatie pe care nu am mai intalnit-o pana acum. Am uitat sa va spun ... reteta am scris-o in timp ce am urmarit-o la tv ... Jamie Oliver. Deci, as putea spune ca este o placinta englezeasca caci nu este in nici un caz ca "ale noaste" cu foi deasupra si dedesupt.
Sa trecem la treaba!
Nu este nevoie sa faceti compozitia intr-o cratita ci se foloseste chiar tava ce va fi introdusa, la final, in cuptor.
1 piept de pui se taie fasii (eu l-am taiat cubulete mici) si se caleste in putin ulei. Se adauga sare, 1 lingura de unt, 5-6 legaturi de ceapa verde, 2 frunze de dafin, putin cimbru, 150 gr ciuperci taiate marunt, 1 lingura de smantana, 1 lingura de faina, 1 lingurita mustar si 300 ml apa fierbinte sau supa de pui (zeama). Se lasa sa fiarba pana se leaga sosul si scade putin. Se acopera compozitia obtinuta cu o foaie de aluat de foietaj (deci NU foaie de placinta), se taie foaia din loc in loc (se fac mici crestaturi) si se unge cu galbenus de ou. Se introduce tava in cuptorul incins si se lasa pana se rumeneste aluatul.
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu