marți, 19 februarie 2013

Tarta cu ciuperci



Nu demult am incercat pentru prima data sa fac o tarta sarata, eram cam sceptica pentru ca nu eram sigura ca o sa iasa ceva bun. A fost delicioasa, si am de gand sa incerc si cu alte umpluturi. Aluatul este inspirat de pe blogul Licutei Marin, umplutura inspiratie proprie. Sper ca va fi o idee buna si pentru voi.

- 300 gr faina
- 125 gr unt
- 4-5 linguri apa
- sare

Se face un aluat din cele de mai sus, si se lasa cel putin o jumatate de ora la frigider. O buna prietena mi-a sugerat sa il intind in tava de tarta si apoi sa-l introduc la frigider pentru ca altfel va fi greu de intins cu untul "inchegat". Sugestia a venit dupa ce aluatul fusese pus la rece la odihna, dar data viitoare asa voi face :)
Pentru umplutura am procedat asa: aproximativ 750 gr ciuperci proaspete le-am taiat marunt (cam ca ingredientele pentru salata beuf) si le-am pus la calit impreuna cu doua cepe medii, taiate tot marunt, si un pic de ulei de floarea soarelui + sare. Le-am luat de pe foc dupa ce ciupercile s-au inmuiat si au lasat un suc propriu. Pentru ca eram in graba nu am mai avut rabdare sa le las mai mult pentru ca zeama sa scada asa ca le-am strecurat inainte sa le pun pe aluat.
Aluatul, intins frumos in tava si cu boabe de fasole puse pe hartie de copt deasupra (ca sa nu creasca prea mult), l-am introdus in cuptorul incins pentru 10 minute. Inainte de a fi introdus in cuptor taiati uniform marginile care depasesc tava.

L-am scos din cuptor, am indepartat boabele de fasole cu hartia de copt, si am intins pe el compozitia de ciuperci. Am batut 3 oua impreuna cu 150 gr smantana si am turnat totul uniform peste ciuperci. Am reintrodus la cuptor pana s-a rumenit usor deasupra, ca in imaginea de mai sus.
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu