miercuri, 13 februarie 2013

Blat de pizza

Dupa ani de cautari si incercari am gasit in sfarsit o reteta de blat de pizza exact pe gustul meu. Este un blat pufos si cu o consistenta perfecta pentru pizza. Din ingredientele de mai jos se pot face doua pizza, eu de multe ori fac reteta completa si jumatate din aluat il bag la congelator pentru o viitoare seara de pizza (baiatul meu cel mare a decretat serile de sambata pentru pizza). Recomand folosirea laptelui in prepararea acestui aluat.

- 25 gr drojdie proaspata
- 1 lingurita zahar
- 1 lingurita sare
- 5 linguri ulei
- 500 gr faina
- 200-250 ml lapte sau apa

Se dizolva drojdia impreuna cu zaharul in laptele caldut. Se adauga restul de ingrediente si se framanta un aluat potrivit. Se lasa la dospit 30 de minute, apoi se intinde pe masa de lucru cu sucitorul, pe marimea tavii si atat cat doriti sa fie de gros. Eu cand fac pizza procedez asa: ung tava cu 2-3 picaturi de ulei, pun aluatul apoi il stopesc cu putin suc de rosii, facut din rosii decojite si taiate cu sare si putin oregano, apoi introduc tava la cuptor pentru maxim 10 minute; scot aluatul din cuptor si abia apoi adaug restul de ingrediente si reintroduc tava in cuptor pana este gata. Pofta buna!
Revin cu imagini ... :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu