luni, 1 iulie 2013

Tarta cu fructe

Am tot amanat postarea asta si imi e teama ca daca o mai aman mult trec toate fructele ... :))
Surprinzator blatul a iesit exact asa cum trebuie, am avut alte incecari cu ani in urma si cu alte retete si blatul era "beton armat"!!

Ptr blat:

- 100 gr unt
- 200 gr faina
- 1 lingura zahar
- 1 ou
- sare

Se framanta un aluat din cele de mai sus (va rezulta unul sfaramicios, dar asa trebuie) si se introduce in frigider pentru o jumatate de ora. Se intinde aluatul in asa fel incat sa aiba marimea (si forma) corespunzatoare formei in care faceti tarta. Se aseaza in forma, deasupra se pune hartie de copt cu boabe de fasole pentru ca aluatul sa nu creasca (forma nu trebuie unsa cu nimic ptr ca aluatul este gras de la unt). Se coace in cuptor pana devine auriu (mie imi e usor sa-l verific ptr ca forma mea este transprenta). Dupa ce s-a copt, se lasa la racit.

Ptr crema:

- 500 ml lapte
- 4 galbenusuri
- 150 gr zahar
- 3 linguri faina
- esenta vanilie

Se pune laptele cu esenta de vanilie la incalzit. Cand este pe punctul de a fierbe se opreste focul si se lasa sa se linisteasca. Intre timp, se freaca bine galbenusurile cu zaharul si cand sunt bine omogenizate se adauga, pe rand, cele 3 linguri de faina. Se ia laptele fierbinte si se toarna peste galbenusuri, putin cate putin, amestecand continuu. Se pune crema la foc mic si se amesteca mereu pana se ingroasa (10-15 minute). Se lasa la racit.
Cand blatul si crema s-au racit complet se asambleaza tarta: se toarna crema peste blat, se uniformizeaza si se adauga fructele preferate taiate cum dorti (si spalate in prealabil, bineinteles). Peste fructe eu am pus un plic de Tort-Gelee de la Dr. Oetker (preparat dupa insructiunile de pe plic) pentru ca fructele sa-si pastreze cat de cat culoarea.
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu