joi, 13 februarie 2014

Chec din albusuri


Am facut la un moment dat o tarta dulce cu fructe si crema de vanilie. Pentru crema am folosit 6 galbenusuri si evident am "ramas" cu 6 albusuri. Si cum tarta s-a terminat intr-o zi jumate, imi tot zbateam creierii ce sa fac iar dulce ... si asa in cautarile mele am gasit intr-o veche carte de bucate o reteta de chec cu albusuri, nuca si alte delicii. Foarte simplu si gustos si in felul am valorificat la maxim cele 6 oua in discutie :)

- 7-8 albusuri
- 300 g zahar
- 150 g unt
- 150 g faina
- coaja de la o lamaie
- 100 g nuci taiate subtire, pe lung si rumenite 10 min in cuptor

Se bat spuma albusurile cu zaharul. Se adauga treptat, batand mereu, untul topit si caldut, aopi coaja de lamaie si faina. Pe fundul unei forme de chec "captusita" cu hartie de copt se presara jumatate din nuci, aopi se toarna compozitia, iar pe deasupra se presara restul de nuci. Se coace la inceput la foc slab, apoi mai tare.
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu